Basisschool Bernadette in Loo

bijna vier

Bijna vier

Als uw kind bijna vier is, komt de tijd dat het naar school gaat en dat u het een klein beetje los moet laten. Voor bijna elke ouder is dat een spannend moment. Dat realiseren we ons. Daarom besteden we daar veel aandacht aan.

Kennismaking

Wilt u uw kind inschrijven bij de Bernadetteschool? Of bent u zich nog aan het oriënteren en wilt u meer weten over onze school? Maak in beide gevallen dan een afspraak met de Intern begeleider Ans Vrehe of met de directeur Loekie Welling voor een eerste kennismaking. Natuurlijk is uw zoon of dochter dan ook van harte welkom.

We nemen uitgebreid de tijd voor u en leiden u persoonlijk rond. Zo kunt u zelf de sfeer proeven van de school waar uw kind straks zo veel tijd gaat doorbrengen. We geven u alle nodige informatie en u heeft ruimschoots de gelegenheid om vragen te stellen.

Aanmelding

Ieder kind is bijzonder en heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. Die willen we graag bij de aanmelding al leren kennen. Zo kunnen we ons onderwijs zo goed mogelijk laten aansluiten bij wat uw kind nodig heeft om zich te ontplooien op onze school.

Wilt u uw kind aanmelden bij de Bernadetteschool? Maakt u dan een afspraak voor een intakegesprek met de Intern Begeleider Ans Vrehe. Tijdens dit gesprek worden de benodigde papieren ingevuld en bespreken we de bijzonderheden van uw zoon of dochter.

Voor een goede planning is het belangrijk dat we al vroeg op de hoogte zijn van de komst van nieuwe kinderen. We stellen het dan ook op prijs als u uw kind minimaal 6 maanden vóór het vier wordt al aanmeldt.

Wendagen

Ook voor uw zoon of dochter is het een grote stap om straks naar school te gaan. Om uw kind er al een beetje aan te laten wennen, mag het vóór het echt naar school gaat 10 dagdelen oefenen.

De leerkracht van groep 1/2 neemt zelf contact met u op om deze dagdelen in te plannen.

Nieuws

Er verschijnen regelmatig nieuwsberichten op onze schoolapp. Hiervoor heeft u persoonlijke inloggegevens nodig in verband met de privacywet.

Huur gymzaal

Op de Bernadetteschool beschikken we over een eigen gymzaal. Hier wordt bewegingsonderwijs gegeven en de ruimte wordt gebruikt voor vieringen, maar in de avonden en in het weekend is de gymzaal te huur voor recreanten. Dit kan incidenteel, maar ook structureel. Wilt u hier gebruik van maken of wilt u meer weten over de beschikbaarheid of de prijzen? Dan kunt u contact met ons opnemen via info@basisschoolbernadette.nl